כולנו מכירים את זה, מוסרים את המזוודה לחברת התעופה וכמובן מקווים שהיא תגיע וברוב המקרים אכן מגיעה ואנחנו מאחלים שאכן כך יקרה תמיד, כל ימי חייכם, בכל הטיסות!
הכתבה כאן נועדה למקרה ו..חלילה איחרה או נאבדה ובכל זאת צריך לדעת איך להתנהל במקרה זה.
חשוב לדעת שלושה דברים חשובים
1. במקרה של איחור / עיכוב מזוודה יש לדרוש פרטים מלאים של יצירת קשר עם חברת התעופה בנושא מעקב אחר איחור המזוודה. זה חשוב מאוד ואפילו קריטי. 2. יש לבקש אישור מחברת התעופה עבור כך שהמזוודה אינה הגיע עמכם ליעד בו נחתתם. ניגשים לדלפק חברת התעופה ומבקשים אישור רשמי ומסודר עבור כך [לפעמים הם מבקשים מייל ושולחים למייל ולא מדפיסים אישור]. 3. במידה ואתם יותר ממטייל אחד, חשוב לשים לב שמופיעים השמות של שניכם ובנוסף וחשוב לא פחות! לשים לב שכמות התיקים "הנעדרים" תואמת לכמות המטיילים שמופיעים על האישור.
איך זה עובד ביחס לביטוח הנסיעות
פספורטכארד ביטוח נסיעות – יש לשלוח את פתק אישור חברת התעופה עבור איחור המזוודה בוואצאפ או לבצע הטענה עצמאית באפליקציה ויטעינו לכם $150 לקניית דברים חיוניים אותם יש למשוך במזומן בכספומט.
מגדל והראל בביטוח נסיעות – יש לשלוח את פתק אישור חברת התעופה עבור איחור המזוודה בתוך האפליקציה אותה קיבלתם בסיום הרכישה ויזכו לכם את כרטיס האשראי ב-$150. אין צורך לשלוח קבלות קניה של פריטים.
פניקס ביטוח נסיעות – לאחר קניית הפריטים, יש לשלוח את אישור חברת התעופה בתוך האפליקציה ומקבלים זיכוי לחשבון הבנק של $200 או למלא טופס תביעה קצרצר ודיגיטלי [לא באפליקציה] מאוד ולצרף אישור חברת תעופה וגם במקרה זה הזיכוי לחשבון הבנק.
כלל ביטוח – בדיוק כמו הפניקס רק שכאן הזיכוי הוא $170
אבדה של מזוודה
נושא מורכב ביותר, למה? כוון שלוקח לפחות 2-3 שבועות עד שחברת התעופה תאשר שהיא איבדה לכם את המזוודה, משמע תצטרכו להסתדר הפיצוי לאיחור כבודה שנתנה לכם חברת הביטוח ומעבר לכך תצטרכו להסתדר ולשלם בעצמכם עבור פריטים שתצטרכו לרכוש עד שהמזוודה תגיע או חלילה תאבד.
במקרה שהמזוודה אבדה, יש כמובן להביא אישור מחברת התעופה עבור האישור לכך.
מרגע שחברת התעופה מאשרת שהיא איבדה את המזוודה יש לבקש אישור פיצוי או אי פיצוי עבור כך. חברת הביטוח תרצה לראות האם קיבלתם פיצוי מחברת התעופה כדי לדעת כמה כסף היא צריכה לשלם לכם.
נניח וסכום הכיסוי למזוודה בביטוח הנסיעות שלכם הינו $2,500 וחברת התעופה מפצה אתכם ב-$1,000 עבור אבדה המזוודה, סכום הכיסוי שנשאר לכם לקבל מחברת הביטוח הינו עד $1,500 בהתאם לפריטים שהיו במזוודה ונחשבים כמכוסים.
נזק למזוודה
חשוב תמיד לבחון ולוודא עוד בשדה התעופה שהמזוודה הגיעה באופן תקין ולא ניזוקה כוון שברגע שתגיעו למלון, לא תוכלו לחזור חזרה לשדה התעופה ולהתלונן לחברת התעופה, צריך לעשות זאת עוד "שהכל חם".אפשר להתלונן מיידית ולבקש מצד חברת התעופה פיצוי, במרבית המקרים לצערנו הם לא מתרגשים מזה ולא מפצים. יש לשים לב כי רק מגדל מעניקה כיסוי של עד $300 עבור נזק למזוודה ושאר החברות לא מתייחסות לכך.